Projecten
Hieronder een greep uit de projecten, die de monteur en engineers van Hydrocare succesvol hebben uitgevoerd.
Hieronder een greep uit de projecten, die de monteur en engineers van Hydrocare succesvol hebben uitgevoerd.
Ook voor cilinder reparaties kunt u bij ons terecht.
Voor deze klant hebben wij verschillende werkzaamheden uitgevoerd op dit schip bestaande uit:
Voor deze werkzaamheden heeft Hydrocare een werkcontainer aan boord laten hijsen, dit om efficiënt en doelgericht te kunnen werken.
Dit schip had problemen met het ophalen van het anker op de wachtplaats Steenbank. Met een watertaxi zijn er 2 monteurs aan boord gebracht om dit te verhelpen. Na het testen en inspecteren bleek de rem defect te zijn en dusdanig vast gesmolten dat de lier niet meer kon functioneren. Met de beperkte middelen die op het schip beschikbaar waren heeft ons team de lier toch aan de praat gekregen en kon het schip de locatie verlaten.
Reviseren en modificeren van stikstof cilinder. Alle cilinders zijn na reparatie beproefd op de speciaal gemaakt testopstelling. DNV heeft er op toegezien dat de testen zijn uitgevoerd zoals de klant het heeft voorgeschreven.
Voor deze klant hebben we deze 14 Ballast valve actuator / powerpack gereviseerd.
Voor deze klant hebben we in een zeer kort tijdsbestek alle slangen ingemeten en de nieuwe slangen geplaatst.
In Duitsland in de haven van Bremen hebben we een defect hydraulisch systeem gerepareerd.
Deze cilinder is in de werkplaats nieuw geproduceerd.
Alle onderdelen zijn vervaardigd en samengesteld in onze eigen werkplaats.
Cilinder is getest, geconserveerd en op tijd geleverd aan de klant.
In de haven van Antwerpen is van de sternramp van een autoboot de hefcilinder vervangen.
Van de oude cilinder was het oog van de stang afgescheurd.
De klant heeft zelf een nieuwe cilinder verzorgd en Hydro Care heeft gezorgd dat deze zorgvuldig gewisseld werd.
De Sternramp is na het plaatsen van de cilinder getest en Hydro Care heeft er voor gezorgd dat deze na het plaatsen van de nieuwe cilinder weer goed functioneert.
De oude cilinder is meegenomen naar de werkplaats om deze te reviseren.
Van een ankerlier van een schip was de klacht dat deze olie lekte vanuit de tandwielkast naar buiten.
Als eerste is er gezocht naar de oorzaak en waar de olie precies naar buiten kwam.
Hierna is er een plan gemaakt en begonnen met het verwijderen van de onderdelen om uiteindelijk bij de keerring te kunnen om deze te vervangen.
De lagers van de verbindings as tussen de aandrijving en het kettingwiel waren ook zeer slecht. Deze zijn op tekening gezet en binnen 1 dag vervaardigd en weer gemonteerd met alle andere onderdelen zodat het schip snel zijn weg weer kon vervolgen.
De spoel installatie om diverse hydraulische systemen te kunnen spoelen werkte niet naar behoren.
Deze is door ons aangepast en getest zodat alle hydraulieksystemen gespoeld kunnen worden voor een langere levensduur van de hydraulische systemen.
Om een bepaalde afstand af te kunnen lezen met grote precisie zijn er 40 cilinders geleverd met daarin een strokensensor gemonteerd. De cilinder wordt bevestigd in de installatie en meet de afstand welke afgelegd word.
Bij een liereninstallatie op een schip is de hydrauliekmotor geexplodeerd. Met als gevolg dat het systeem niet meer kon functioneren en dit grote problemen opleverde omdat deze motor ook het ankerlier aandreef. Door de 24/7 service die bij ons hoog in het vaandel staat kon er snel geschakeld worden en is er binnen 1 dag een nieuwe hydrauliekmotor gemonteerd en aangesloten. De oude slangen waren ook allemaal onbruikbaar dus deze zijn ter plaatse nieuw gemaakt. Het systeem is getest en de motor is op de juiste parameters ingesteld waardoor het systeem weer goed kon functioneren.
Door een aantal gebreken op het schip mocht dit de haven niet verlaten. De gebreken waren vooral hydraulische lekkages. Deze zijn door ons opgelost waardoor het schip verder kon varen. De werkzaamheden die zijn uitgevoerd bestonden uit:
-wisselen van twee cilinders voor het openen en sluiten van de hatch covers. Ook zijn alle slangen en kogelkranen van deze cilinders vervangen.
-reparaties aan de provisiekraan. Hier hebben we alle slangen vervangen, het ventielenblok gewisseld en de cilinder gewisseld.
Een nieuwe machine is voorzien van het hydraulische leidingwerk, slangen en componenten. Deze zijn ook allemaal door ons bevestigd en aangesloten. Door overleg samen met de klant is het ons gelukt om tot de beste oplossing te komen. Alles is op locatie bij de klant gemaakt en gemonteerd omdat dit het efficiëntste was voor ons en voor de klant. Daarna is de machine getest samen met de klant om zo alles goed te kunnen laten functioneren.
Op een LPG tanker is de cilinder uitgebouwd voor revisie omdat deze lekte langs de cilinderstang. De uitdaging was dat het schip geladen was en er dus geen vuur gebruikt mocht worden in verband met explosie gevaar. In samenwerking met de bemanning is er heel zorgvuldig gehandeld en is de cilinder zonder enig gevaar uit gebouwd. Daarna is de cilinder in de werkplaats uit elkaar gehaald zodat de afdichtingen vernieuwd konden worden en de cilinder weer terug kon. Een andere uitdaging was het tijdsbestek waarin dit moest gebeuren maar dit is ruim gehaald en binnen 2 dagen zat de cilinder weer op zijn plek en kon de kraan zijn werk weer doen.